loading...
امیر رضا
amirreza بازدید : 8 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)

مقدمه

الف) اهمیت موضوع : ظهور اسلام منشاء تحولات بزرگی در تاریخ جهان گردید که بر همگان پوشیده نیست . تازیان در پرتو این آیین توانستند شاهنشاهی بزرگ ساسانی را از گردونه تاریخ خارج سازند و سرزمینهای بزرگی را از قلمرو روم شرقی تسخیر نمایند. اعراب به نام اسلام تمدن ایرانی را لگدمال تاراج خویش کردند، هر چند پس از مدتی بر ویرانه های آن به همت ایرانیان تمدن ایرانی- اسلامی دوباره پایه ریزی گردید. از آنجائیکه سرکوب شورشهای موسوم به ارتداد سرآغاز حرکت تهاجمی اعراب مسلمان به سرزمینهای  هم جوار بود، بررسی و تحلیل آن بخصوص نقشی که نتیجه این جنگها در ایجاد وحدت در میان اعراب شبه جزیره عربستان داشت اهمیتی فراوان دارد که متاسفانه در مطالعات تاریخی صدر اسلام مورخان معمولا از آن سرسری می گذرند.

سوای از مساله فوق، شناخت اینکه با وجودیکه اعراب در زمان حیات پیامبر اسلام را پذیرفته بودند،چرا پس از مرگ او به سرعت از این آیین برگشتند، خود مبحثی مهم است که موضوعی جالب و جذاب در زمینه مطالعه جامعه شناسی تاریخی برای ما فراهم می آورد.

فهرست مطالب

عنوان………………………………………………………………………………………… صفحه

سپاس‌نامه ………………………………………………………………………………………. ث

مقدمه ………………………………………………………………………………………………. ۱

معرفی منابع …………………………………………………………………………………….. ۵

بخش یکم: مبحث فقهی ارتداد ……………………………………………………………… ۹

ـ بررسی مفاهیم و انواع ارتداد و احکام مربوط به آنها …………………………. ۹

ـ تعریف ارتداد …………………………………………………………………………………. ۹

ـ انواع ارتداد ………………………………………………………………………………….. ۱۰

ـ شرایط احراز ارتداد ……………………………………………………………………… ۱۳

ـ سیر تاریخی ارتداد در اسلام …………………………………………………………. ۱۴

ـ ارتداد در قرآن …………………………………………………………………………….. ۱۷

ـ ارتداد در حدیث ……………………………………………………………………………. ۱۹

ـ راههای اثبات ارتداد ……………………………………………………………………… ۲۱

ـ موجبات ارتداد ……………………………………………………………………………… ۲۲

ـ مجازاتهای ارتداد …………………………………………………………………………. ۲۴

بخش دوم: تحولات جامعه عربستان از پیش از اسلام تا مرگ پیامبر

ـ موقعیت جغرافیایی مناطق درگیر در نبرد ………………………………………… ۳۰

ـ وضعیت سیاسی جامعه عربستان در آستانه ظهور اسلام …………………. ۳۱

ـ وضعیت اقتصادی جامعه عربستان در آستانه ظهور اسلام ……………….. ۳۴

ـ بافت فرهنگی و دینی جامعه عربستان در آستانه ظهور اسلام ……………. ۳۶

ـ نتیجه تحلیلی تحولات جامعه عربستان در آستانه‌ی ظهور پیامبر(ص)…… ۴۲

جامعه عربستان در آستانه مرگ پیامبر

ـ وضعیت جامعه عربستان در آستانه مرگ پیامبر ………………………………. ۴۵

ـ چگونگی ایمان اعراب و گسترش اسلام در شبه‌جزیره عربی ……………… ۴۷

ـ اشرافیت قریش و آیین اسلام …………………………………………………………. ۴۹

بخش سوم: مساله جانشینی و وضعیت دولت اسلامی پس از مرگ پیامبر

ـ بررسی و نقد دیدگاههای مختلف درباره جانشینی پیامبر …………………… ۵۴

ـ زمینه‌های ذهنی به قدرت رسیدن ابوبکر …………………………………………. ۵۹

زمینه‌های عینی به قدرت رسیدن ابوبکر …………………………………………….. ۶۰

ـ تدبیرها و ترفندهای ابوبکر در کسب و تحکیم قدرت …………………………. ۶۵

ـ نتیجه‌گیری

بخش چهارم: ایده‌های انگیزه های ایجاد جنگ های ارتداد

ـ بررسی و نقد ایده‌های موجود در باب  دلیل جنگ های رده ……………….. ۶۸

ـ ماهیت جنگ‌های ارتداد در پرتو الگوی نظری …………………………………… ۷۲

بخش پنجم : جنگ‌های رده در نجد ، بحرین و عمان

ـ هجوم قبایل پیرامون مدینه …………………………………………………………….. ۸۴

ـ طلیحه ………………………………………………………………………………………….. ۸۶

ـ عقاید و تعالیم طلیحه …………………………………………………………………….. ۸۹

ـ شورش‌های پراکنده پس از سرکوب طلیحه………………………………………. ۹۲

ـ سرکوب قبایل بنی عامر …………………………………………………………………. ۹۲

ـ نبرد جواء و سرکوب بنی سلیم ………………………………………………………. ۹۳

ـ نبرد ظفر ……………………………………………………………………………………… ۹۴

ـ مسیلمه ………………………………………………………………………………………… ۹۵

ـ عقاید و تعالیم مسیلمه …………………………………………………………………. ۱۰۰

ـ سجاح ……………………………………………………………………………………….. ۱۰۳

ـ جدایی مالک بن نویر از سجاع و کشته‌شدنش به دستور خالد ………….. ۱۰۸

ـ نبرد دباء و سرکوب ارتداد عمان ………………………………………………….. ۱۱۲

ـ ارتداد بحرین ……………………………………………………………………………… ۱۱۳

بخش ششم: جنگ‌های رده در یمن

ـ چگونگی قیام اسود عنسی و فرجام کار او …………………………………….. ۱۱۷

ـ تعالیم و آموزه‌های دینی اسود عنسی…………………………………………….. ۱۲۰

ـ شورش قبس بن عبدیغوث بر سر امارت ……………………………………….. ۱۲۲

ـ برگشت مردم حضر موت و کنده از آیین اسلام …………………………….. ۱۲۴

نتیجه نهایی ………………………………………………………………………………….. ۱۳۱

فهرست منابع ……………………………………………………………………………….. ۱۳۴

منابع دست اول

-  طبری ، محمدبن جریر، تاریخ طبری یا تاریخ الرسول و الملوک، ترجمه ابوالقاسم پاینده، تهران: انتشارات اساطیر، جلد چهارم، چاپ پنجم ۱۳۷۵٫

-  یعقوبی، احمدبن ابی یعقوب، تاریخ یعقوبی، ترجمه محمد ابراهیم آیتی، تهران، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ هفتم، ۱۳۷۴٫

-   بلاذری، احمدبن یحیی بن جابر، فتوح البلدان، ترجمه محمد توکل، ]بی جا[: نشر نقره، چاپ اول ۱۳۳۷٫

-  کوفی، محمد بن علی بن اعثم، الفتوح، ترجمه محمدبن احمد مستوفی هروی، مصحح غلامرضا طباطبایی مجد، تهران: انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی، چاپ اول ۱۳۶۶٫

 

دانلود

 

amirreza بازدید : 6 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)

چکیده

این مجموعه شامل مطالبی پیرامون زندگی دکتر قیصر امین پور و تحوّلات اجتماعی در سه دهه ی شعر ایشان ( ۱۳۶۴-۱۳۵۷ ) ، ( ۱۳۷۵-۱۳۶۴ ) ، ( ۱۳۸۵-۱۳۸۰ ) مورد بحث و برّرسی قرار گرفته است هدف از این تحقیق : شناخت افکار ایدئولوژیکی شاعر ، آشنایی با تعهّدات اخلاقی و اجتماعی ، مردم گرایی و انسان گرایی شاعر ، احتراز شاعر از گروه ها و دسته های دوره ای شناخت ، شخصیّت علمی و آکادمیک ایشان به عنوان استاد دانشگاه و نگاهی به بُعد روان شناسی شاعر در سرودن هر اثر می باشد .

روش تحقیق برای رسیدن به هدف مورد نظر ، گردآوری فیش ، مطالعات کتابخانه ای و کاربرد اینترنت همراه با روش توصیف و کاربرد می باشد .

طبق تحقیقات انجام شده قیصر شاعری هم درد است که از میان توده ی مردم ظهور می کند امّا هیچگاه توده ای نمی شود . قدرت اعتراض و شکایت شاعر و شیوه ی روایی گری او در رساندن اخبار جنگ                  شایسته ی تحسین است .

او خود فرزند جنگ بود و تنها دیده ها را می سُرود نه شنیده ها را .

او از ابتدا شاعر انقلاب و دفاع مقدّس بود و در میانه ی عمر تبدیل به شاعری از جنس مردم گشت و سرانجام به دنبال خویشتن خویش می گشت تا نیمه ی پنهای خویش را کشف و جوابی برای سؤال های فلسفی خویش بیاید و سرانجام از دور ، دستی بر آتش رساند و عارفی عاشق گونه در لباس عرفانی ظاهر شد . او بی تفاوت بود ، بی تفاوت به زر و زور ، بی تفاوت به ریاکاری و نمایش مردم و بی تفاوت به خودش .          آن زمان که خود را شناخت خود را به خدایش باخت و با هجرت از این دنیا ساخت .

فهرست مطالب

مقدّمه……………………………………………………………………………………………………………………….. ۱

اهمیّت تحقیق……………………………………………………………………………………………………. ۲

اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………….. ۲

روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….. ۳

پیشینه ی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳

فصل اوّل : تعریف نقد

۱-۱ نقد چیست ؟……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴

۲-۱ نقد ادبی……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷

۳-۱ نقد ادبی ایران و جهان………………………………………………………………………………………………………………… ۹

پی نوشت های فصل اوّل…………………………………………………………………………………………………………………. ۱۹

فصل دوّم : معرّفی قیصر امین پور

۱-۲ زندگی نامه ی قیصر امین پور……………………………………………………………………. ۲۰

۲-۲ دوره ی اوّل شاعری قیصر ( دهه ی اوّل )………………………………………………………………………………… ۲۳

۳-۲ دوره ی دوّم شاعری قیصر ( دهه ی دوّم )……………………………………………………………………………….. ۴۵

۴-۲ دوران سوّم شاعری قیصر ( دهه ی سوّم )………………………………………………….. ۵۳

۵-۲ دوران کمال شاعر………………………………………………………………………………………………………………………… ۵۹

۶-۲ اوضاع سیاسی و اجتماعی در دهه ی اوّل……………………………………… ۶۶

۷-۲ تأثیر اوضاع سیاسی و اجتماعی بر ادبیّات………………………………………………………………………………… ۷۰

۸-۲ شعر مقاومت و ویژگی های آن …………………………………………………………………. ۷۴

۹-۲ قیصر و شعر مقاومت…………………………………………………………………………………………………………………… ۸۱

۱۰-۲شعر آیینی و ویژگی های آن……………………………………………………………………………………………………. ۸۷

۱۱-۲ قیصر و شعر آیینی…………………………………………………………………………………………………………………… ۹۱

۱۲-۲ تحوّل در شعر قیصر………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۸

۱۳-۲ تحوّل در قالب و فرم ( فضای بیرونی شعر )…………………………………………………………………………… ۱۰۳

۱۴-۲ تحوّل در محتوا و مضمون ( فضای درونی شهر )…………………………………………………………………… ۱۱۲

پی نوشت های فصل دوّم………………………………………………………………………………………… ۱۲۳

فصل سوّم : ویژگی های سبکی شاعر

۱-۳ لغات و ترکیبات…………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۴

۲-۳ کنایه ها و اصلاحات عامیانه در شعر……………………………………………………………. ۱۸۲

۳-۳ طنزهای با محتوا…………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۹۹

۴-۳ گوناگونی موضوعات…………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۱۰

۵-۳ مضمون بکر………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۷۳

۶-۳ وزن ریتمیک در شعر………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۷۹

۷-۳ استفاده از قالب های مُدرن………………………………………………………………………………………………………… ۲۸۳

۸-۳ استفاده از آیات و روایات…………………………………………………………………………………………………………….. ۲۹۰

۹-۳ نحوه ی نگرش…………………………………………………………………………………………………….. ۲۹۹

۱۰-۳ نوستالوژی در شعر قیصر…………………………………………………………………….. ۳۰۶

۱۱-۳ اگزیستانسیالیستی دینی در شعر قیصر……………………………………………………….. ۳۱۵

۱۲-۳ عینیّت و ذهنیّت در شعر قیصر………………………………………………………………………۳۲۲

پی نوشت های فصل سوّم………………………………………………………………………………………. ۳۲۸

فصل چهارم : صور خیال در شعر قیصر

۱-۴ استعاره و تشبیه در شعر قیصر…………………………………………………………………………………………………… ۳۲۹

۲-۴ تکرار در شعر قیصر……………………………………………………………………………………………………………………… ۳۳۸

۳-۴ تکرار در مجموعه ی تنفّس صبح و در کوچه آفتاب……………………………………………………………….. ۳۳۸

۴-۴ تکرار در مجموعه ی آینه های ناگهان……………………………………………………………. ۳۴۲

۵-۴ تکرار در مجموعه ی گلهای…………………………………………………………………………… ۳۵۳

۶-۴- تکرار در مجموعه ی دستور زبان عشق………………………………………………………۳۵۸

۷-۴ تکرار آوایی در شعر قیصر………………………………………………………………………………… ۳۶۱

۸-۴ ایهام و لکنت آرایی ایهام در شعر قیصر……………………………………………………………….. ۳۷۹

۹-۴ تضمین در شعر قیصر…………………………………………………………………………………………………………………. ۳۸۹

۱۰-۴ عنصر رنگ آمیزی در شعر قیصر……………………………………………………………………….. ۳۹۷

پی نوشت های فصل چهارم……………………………………………………………………………………… ۴۱۸

فصل پنجم : مقایسه ی شعر قیصر با سهراب

۱-۵ سهراب سپهری……………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۱۹

۲-۵ اختلاف اساسی در محتوای شعر قیصر و سهراب…………………………………………………………………….. ۴۲۶

۳-۵ اشتراک اساسی در محتوای شعر قیصر و سهراب…………………………………………………………………….. ۴۳۷

۴-۵ مقایسه ی کاربرد وزن در اشعار سهراب و قیصر……………………………………………………………………….. ۴۴۱

۵- ۵ مشترکات در حوزه ی زبان قیصر و سهراب…………………………………………………………………………….. ۴۴۹

۶-۵ اشتراک مضامین در اشعار قیصر و معاصرانش………………………………………………………………………….. ۴۵۳

پی نوشت های فصل پنجم………………………………………………………………………………………….. ۴۶۴

نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………… ۴۶۵

فهرست منابع ……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۴۶۶

فهرست مقاله ها…………………………………………………………………………………………………………. ۴۶۸

پیوست ها

چکیده ی انگلیسی پایان نامه

 

دانلود

 

amirreza بازدید : 6 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)

چکیده مطلب:

بعد از صدور فرمان مشروطیت و دموکراتیک شدن سیستم اداره مملکت، مجلس به عنوان مهم‌ترین دستاورد جنبش مشروطیت، کانون توجه بسیاری قرار گرفت. با شکل‌گیری مجلس، حکومت مطلقه حاکمان جای خود را به حکومت قانونمند و مردم بر مردم داد. بنابراین مجلس می‌بایست در این راستا نقش بسزایی را ایفا نماید.

پژوهش حاضر به بررسی چهارمین دوره مجلس شورای ملی (۱۳۰۲-۱۳۰۰هـ.ش/ ۱۳۴۱ـ۱۳۳۹هـ.ق)، به عنوان یکی از مهم‌ترین ادوار قانونگذاری عصر مشروطیت پرداخته است. در حالی که مجلس اول تا سوم هرکدام به دلایلی خاص، تا آخر دوره قانونی خود دوام نیافتند، مجلس چهارم به عنوان اولین مجلس تاریخ مشروطیت محسوب می‌شود که تا پایان دوره قانونی خود دوام یافت و قوانین مهمی را نیز به تصویب رسانید. نکته قابل توجه این که این مجلس بعد از فترت طولانی و بی‌سابقه، گشایش یافت که بر اهمیت موضوع می‌افزاید.

این پژوهش بر آن است که با روش تحلیل تاریخی، روند شکل‌گیری و عمر دو ساله مجلس چهارم را مورد بررسی قرار دهد. پژوهش در دو مقطع تاریخی مهم مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد. مقطع نخست، قبل از گشایش مجلس است که به بررسی و تحلیل اوضاع انتخابات این دوره می‌پردازد. در مقطع دوم، اوضاع کلی مجلس که شامل وضعیت فراکسیون‌ها، مهم‌ترین مصوبات، برخورد مجلس و دولت، بازتاب تحولات سیاسی کشور در مجلس و شورش‌های همزمان با آن می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که پژوهش حاضر به مسایلی چون دولت، رویدادهای جاری و قیام‌های همزمان از منظر مجلس نگریسته است.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                     صفحه

موضوع پژوهش                                                                                              ۲

سابقه و ضرورت انجام تحقیق                                                                            ۲

محدوده پژوهش                                                                                              ۳

اهمیت موضوع                                                                                             ۶-۴

نوع و روش انجام تحقیق                                                                                    ۶

سازماندهی تحقیق                                                                                            ۶

نقد و بررسی مهم‌ترین منابع و مآخذ                                                               ۱۹-۷

مقدمه                                                                                                     ۳۱-۲۰

فصل اول:

بررسی نحوه اجرای انتخابات و مقدمات افتتاح مجلس چهارم شورای ملی:            ۱۰۵-۳۲

۱ـ چهارچوب حقوقی انتخابات مجلس شورای ملی در دوره چهارم                       ۳۷-۳۳

۲ـ برگزاری انتخابات مجلس چهارم شورای ملی:                                            ۱۰۵-۳۸

الف: دولت دوم وثوق‌الدوله و انجام بخشی از انتخابات مجلس چهارم                    ۴۳-۳۸

ب: مشیرالدوله و روند پی‌گیری انتخابات مجلس چهارم                                      ۴۸-۴۴

ج: مسأله افتتاح مجلس از دولت مشیرالدوله تادولت قوام‌السلطنه                           ۵۴-۴۹

۳ـ احزاب و انتخابات مجلس چهارم                                                               ۶۳-۵۵

۴ـ مقدمات افتتاح مجلس چهارم شورای ملی                                                    ۹۳-۸۷

۵ـ کیفیت برگزاری انتخابات و شکایات مرتبط با آن                                           ۸۶-۶۴

۶ـ طرح و بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان مجلس چهارم شورای ملی                 ۱۰۵-۹۴

فصل دوم:

ساختار مجلس چهارم شورای ملی:                                                                   ۱۰۶

۱ـ نظام‌نامه داخلی مجلس شورای ملی:                                                       ۱۰۹-۱۰۶

الف ـ اولین نظام‌نامه داخلی مجلس شورای ملی (مصوبه ۲۹ شعبان ۱۳۲۴هـ.ش)         ۱۰۶

ب ـ دومین نظام‌نامه داخلی مجلس شورای ملی (مصوبه ۲۶ ذیحجه ۱۳۲۷ هـ.ق)          ۱۰۷

 

ج ـ مجالس سوم و چهارم شورای ملی؛ تلاش برای اصلاح نظام‌نامه                  ۱۰۹-۱۰۸

۲ـ تشکیل هیئت رئیسه مجلس چهارم شورای ملی                                         ۱۱۰-۱۰۹

۳ـ تشکیل کمیسیون‌های مجلس چهارم شورای ملی                                       ۱۲۲-۱۱۱

الف ـ کمیسیون رسیدگی به عملیات زمامداران دوره فترت                              ۱۱۵-۱۱۱

ب ـ کمسیون اصلاح قانون انتخابات                                                           ۱۲۲-۱۱۶

۴ـ روند شکل‌گیری و فعالیت احزاب از مجلس اول تا مجلس سوم شورای ملی

    (۱۳۳۳-۱۳۲۴هـ.ق/۱۲۹۴-۱۲۸۵هـ.ق)                                                     ۱۳۰-۱۲۳

۵ـ مجلس چهارم شورای ملی: روند شکل‌گیری و فعالیت احزاب:                       ۱۴۵-۱۳۱

الف: حزب اصلاح‌طلب                                                                             ۱۳۴-۱۳۳

ب: حزب سوسیالیست                                                                             ۱۳۸-۱۳۵

ج: مجلس چهارم شورای ملی و احزاب فرعی                                               ۱۴۰-۱۳۸

د: احزاب از دیدگاه نمایندگان مجلس چهارم شورای ملی                                ۱۴۵-۱۴۱

۶ـ مجلس چهارم شورای ملی و مهم‌ترین مصوبات:                                              ۱۴۶

الف ـ مجلس چهارم و لایحه نفت                                                               ۱۵۱-۱۴۶

ب ـ مجلس چهارم و قانون بودجه                                                             ۱۶۱-۱۵۲

ج ـ قانون استخدام مستشاران مالیه:                                                          ۱۶۵-۱۶۲

۱-ج) قانون استخدام دکتر میلسپو (Millspough)، رئیس کل مالیه ایران                ۱۶۴-۱۶۲

۲-ج) قانون استخدام هشت نفر متخصص مالیه تبعه دولت آمریکا                             ۱۶۵

۳-ج) قانون استخدام مسیولامبرمولیتر (Lumber Moliter) به سمت کل

    گمرکات ایران                                                                                          ۱۶۵

۴-ج) قانون استخدام مسترگلامان (M.Gelaman) آمریکایی جهت اداره کردن

      بانک ملی ایران                                                                                       ۱۶۵

فصل سوم:

مجلس و دولت:                                                                                     ۲۰۹-۱۶۷

۱ـ کابینه اول قوام‌السلطنه                                                                        ۱۷۹-۱۶۷

۲ـ کابینه مشیرالدوله                                                                              ۱۸۷-۱۸۰

۳ـ کابینه دوم قوام‌السلطنه                                                                       ۱۹۵-۱۸۸

۴ـ کابینه مستوفی الممالک                                                                        ۲۰۹-۱۹۶

فصل چهارم:

بازتاب تحولات سیاسی در مجلس:                                                             ۲۲۸-۲۱۱

۱ـ مجلس چهارم؛ ظهور و قدرت‌گیری رضاخان                                           ۲۱۹-۲۱۱

۲ـ مجلس چهارم، شورش آشوب و جنبش‌های سیاسی همزمان                        ۲۲۱-۲۲۰

۳ـ مجلس چهارم و بررسی دیدگاههای مختلف پیرامون آن                              ۲۲۸-۲۲۲

نتیجه‌گیری                                                                                           ۲۳۶-۲۲۹

منابع و مآخذ                                                                                        ۲۴۵-۲۳۸

اسناد و مدارک ضمیمه                                                                                ۲۳-۱

 

کتابشناسی:

الف. اسناد:

۱-      اسناد منتشره نشده:

۱-۱)   اسناد موزه و مجلس شورای اسلامی

۲-۱)   سازمان اسناد ملی

۳-۱)   موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران

۲-      اسناد منتشر شده:

۴-    اسناد روحانیت و مجلس، به کوشش منصوره تدین‌پور، زیرنظر غلامرضا فدایی عراقی، انتشارات کتابخانه موزه و مرکز اسناد مجلس شورای ملی، چاپ اول، تهران، ۱۳۷۵٫

۵-    انتخابات زنجان در مجلس چهارم؛ رساله‌ای منتشر نشده از علامه دهخدا، به کوشش علی‌آل داوود،‌ادبیات تربیت معلم، دوره جدید، سال ۲، شماره ۸-۶، ۱۳۶۸٫

۶-          قباله تاریخ، به کوشش ایرج افشار، انتشارات طلایه، چاپ اول، تهران، ۱۳۶۸٫

۷-    مجموعه مصوبات ادوار اول و دوم قانونگذاری مجلس شورای ملی، اداره قوانین و مطبوعات مجلس شورای ملی، ۱۳۱۸٫

 

دانلود

 

amirreza بازدید : 8 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)

«گفتنی»

ققنوسِ اساطیری ایرانیان چون دیرزمانی را می‌زیید، و رخوتِ پیری شوق عروجش را از او باز می‌ستاند، خود را به تلی از آتش می زند و از میان خاکسترِ هستیِ خویش ققنوس بر می خیزاند جوان و شاداب که اوجِ پروازش فراتر از اوجِ پیشین است و انبوه تجربیاتش گنجینه‌ای است غنی که او را باز می دارد از ورطه‌های سقوط و اُفول، و ققنوس اسطوره‌ایِ ایران زمین سالیان بلندنشسته بر بلندای قامتِ ستونِ پُر غرورِ تخت جمشید به نظاره و به مشاهده دیده است عروجِ نخستین امپراطوری جهانی را که بر بنیادهای عدالتِ بشری شکل گرفته، بیگانه با کینه توزی‌ها، آشنا با همدلی ها و هم سو با والاترین اندیشه‌ها.

امپراطوریِ که در یک کران از جوششِ دریای نیل گرمی می گرفت و بسترِ آرامِ اروند را در آغوش داشت و دردیگر کران تا فراسوی آسیای صغیر و تا خاکِ مقدونیه پیش می رفت و از دیگر سوی دریای کژبین یا قزوینِ امروزی‌اش دامنه های البرز کوهِ او را به تر نمی‌نوازش می داد.

فهرست مطالب:

گفتنی ……………………………………………………………………………………………..

معرفی‌نامه ………………………………………………………………………………………

مقدمه …………………………………………………………………………………………….

فصل اول: ……………………………………………………………………………………….

تاریخچه تصویرسازی ……………………………………………………………………..

تصویرسازی (تعریف) ……………………………………………………………………..

اهداف تصویرسازی ………………………………………………………………………..

طبقه‌بندی انواع تصویرسازی ……………………………………………………………

تکنیک‌های تصویرسازی …………………………………………………………………..

مداد رنگی ………………………………………………………………………………………

فصل دوم: ………………………………………………………………………………………

خلاقیت ذهنی در برابر الهام ……………………………………………………………..

خلاقیت …………………………………………………………………………………………..

سنت شکنی، بدعت، نوآوری ……………………………………………………………..

معیار شناخت حس فردی …………………………………………………………………

کلام آخر ………………………………………………………………………………………..

فصل سوم: ……………………………………………………………………………………..

مردم شناسی دینی هنر و پرسش‌های هنرمندان ………………………………….

فصل چهارم: ……………………………………………………………………………………

تجلی رنگ در هنر ……………………………………………………………………………

طراحی …………………………………………………………………………………………..

تصویرسازی ………………………………………………………………………………….

هنر گرافیک …………………………………………………………………………………….

فصل پنجم: …………………………………………………………………………………….

قدمت دیرینه ……………………………………………………………………………………

انتخاب شاهنامه ………………………………………………………………………………

تصویرسازی برای شاهنامه ……………………………………………………………..

میزان موفقیت …………………………………………………………………………………

مقطع کار و آفرینش هنری ……………………………………………………………….

گزارش کار …………………………………………………………………………………….

فردوسی و شاهنامه‌اش ……………………………………………………………………

ویژگی‌های هنری شاهنامه ………………………………………………………………..

تصویرسازی در شاهنامه ………………………………………………………………..

بخش‌های اصلی شاهنامه ………………………………………………………………….

و در انتها نگاهی بر داستان سودابه و سیاوش

فهرست منابع و مآخذ:

۱- تصویر دنیای هنر، معماری اردستانی، جواد. افشار، مهدی، ۱۳۸۶ .

۲- خلاصه تاریخ هنر، مرزبان، پرویز، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ نهم، ۱۳۸۰ .

۳- پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، مطالعات کاربردی هنر، گودرزی (دیباج) دکتر مرتضی: عاملِ دگرگونی نوین ۱۳۸۴، چاپ اول.

۴- پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، مطالعات کاربردی هنر، بلغاری، دکتر حسن: تجلی نور و رنگ در هنرهای ایرانی – اسلامی، ۱۳۸۴ ، چاپ اول.

۵- پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، مطالعات کاربردی هنر، جلالی، علیرضا: مردم شناسی دینی هنر و پرسش‌های هنرمندان، ۱۳۸۴ ، چاپ اول.

 

دانلود

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 96
  • بازدید کلی : 886