loading...
امیر رضا
amirreza بازدید : 7 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)

«گفتنی»

ققنوسِ اساطیری ایرانیان چون دیرزمانی را می‌زیید، و رخوتِ پیری شوق عروجش را از او باز می‌ستاند، خود را به تلی از آتش می زند و از میان خاکسترِ هستیِ خویش ققنوس بر می خیزاند جوان و شاداب که اوجِ پروازش فراتر از اوجِ پیشین است و انبوه تجربیاتش گنجینه‌ای است غنی که او را باز می دارد از ورطه‌های سقوط و اُفول، و ققنوس اسطوره‌ایِ ایران زمین سالیان بلندنشسته بر بلندای قامتِ ستونِ پُر غرورِ تخت جمشید به نظاره و به مشاهده دیده است عروجِ نخستین امپراطوری جهانی را که بر بنیادهای عدالتِ بشری شکل گرفته، بیگانه با کینه توزی‌ها، آشنا با همدلی ها و هم سو با والاترین اندیشه‌ها.

امپراطوریِ که در یک کران از جوششِ دریای نیل گرمی می گرفت و بسترِ آرامِ اروند را در آغوش داشت و دردیگر کران تا فراسوی آسیای صغیر و تا خاکِ مقدونیه پیش می رفت و از دیگر سوی دریای کژبین یا قزوینِ امروزی‌اش دامنه های البرز کوهِ او را به تر نمی‌نوازش می داد.

فهرست مطالب:

گفتنی ……………………………………………………………………………………………..

معرفی‌نامه ………………………………………………………………………………………

مقدمه …………………………………………………………………………………………….

فصل اول: ……………………………………………………………………………………….

تاریخچه تصویرسازی ……………………………………………………………………..

تصویرسازی (تعریف) ……………………………………………………………………..

اهداف تصویرسازی ………………………………………………………………………..

طبقه‌بندی انواع تصویرسازی ……………………………………………………………

تکنیک‌های تصویرسازی …………………………………………………………………..

مداد رنگی ………………………………………………………………………………………

فصل دوم: ………………………………………………………………………………………

خلاقیت ذهنی در برابر الهام ……………………………………………………………..

خلاقیت …………………………………………………………………………………………..

سنت شکنی، بدعت، نوآوری ……………………………………………………………..

معیار شناخت حس فردی …………………………………………………………………

کلام آخر ………………………………………………………………………………………..

فصل سوم: ……………………………………………………………………………………..

مردم شناسی دینی هنر و پرسش‌های هنرمندان ………………………………….

فصل چهارم: ……………………………………………………………………………………

تجلی رنگ در هنر ……………………………………………………………………………

طراحی …………………………………………………………………………………………..

تصویرسازی ………………………………………………………………………………….

هنر گرافیک …………………………………………………………………………………….

فصل پنجم: …………………………………………………………………………………….

قدمت دیرینه ……………………………………………………………………………………

انتخاب شاهنامه ………………………………………………………………………………

تصویرسازی برای شاهنامه ……………………………………………………………..

میزان موفقیت …………………………………………………………………………………

مقطع کار و آفرینش هنری ……………………………………………………………….

گزارش کار …………………………………………………………………………………….

فردوسی و شاهنامه‌اش ……………………………………………………………………

ویژگی‌های هنری شاهنامه ………………………………………………………………..

تصویرسازی در شاهنامه ………………………………………………………………..

بخش‌های اصلی شاهنامه ………………………………………………………………….

و در انتها نگاهی بر داستان سودابه و سیاوش

فهرست منابع و مآخذ:

۱- تصویر دنیای هنر، معماری اردستانی، جواد. افشار، مهدی، ۱۳۸۶ .

۲- خلاصه تاریخ هنر، مرزبان، پرویز، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ نهم، ۱۳۸۰ .

۳- پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، مطالعات کاربردی هنر، گودرزی (دیباج) دکتر مرتضی: عاملِ دگرگونی نوین ۱۳۸۴، چاپ اول.

۴- پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، مطالعات کاربردی هنر، بلغاری، دکتر حسن: تجلی نور و رنگ در هنرهای ایرانی – اسلامی، ۱۳۸۴ ، چاپ اول.

۵- پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، مطالعات کاربردی هنر، جلالی، علیرضا: مردم شناسی دینی هنر و پرسش‌های هنرمندان، ۱۳۸۴ ، چاپ اول.

 

دانلود

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 87
  • بازدید کلی : 877